Geoblog.pl    Ewka    Podróże    Tajlandia, Malezja i Singapur - 2009    Dzień po...choć to już nasz 4

Dzień po...choć to już nasz 4

Tajlandia, Bangkok powtórka z rozrywki

Jednak świętowanie 30-tych urodzin w egzotycznym kraju pozwala magiczną granice ,,zmiany kodu" przekroczyć mniej boleśnie, choć ,,dzień po", dolegliwości nie są wcale mniejsze.

Urodziny - egzotycznie

Mnie świętowanie urodzin towarzysza podróży nastroiło na zorganizowanie sobie fajnego wyjazdu w grudniu:) I wtedy to ja będę słyszeć recytacje: ,,Zmiana kodu...". :)
Wyjazd koniecznie w miejsce, gdzie wypadnie jakieś narodowe święto - pije tu do tajlandzkiego Songkran. Przyznam, że pierwszy raz w czasie podróży trafiłam na święto lokalne i zdecydowanie mi się to spodobało. Wiem, ze jednym z głównych powodów było oblewanie woda. Uwierzcie na słowo, przy tych temperaturach dostanie strzała z wodnego guna to jest coś na co się czeka! Zresztą zrezygnowaliśmy z wieczornego lotu na wyspę Phuket, tylko po to, żeby moc świętować z lokalesami. Skończyło się na whisky z Rosjanami, a o skutkach pisał gdzieś tam Tomek...marnie było.

Jedzenie - dużo i ostro

To kolejne zaskoczenie samej siebie. Sądziłam, że nie czepie się niczego poza owocami, bo upal, Jak jednak oprzeć się phat thai'owi z kurczakiem i sosem chili. Samej cieężko mi w to uwierzyć! Poza tym się pochwale, ze na moje pierwsze sushi (obiecane zresztą!) zostałam zabrana w Kanchanaburi. Taniocha jakiej tutaj wkoło pełno, pyszna, że pałki lizać. Młode Tajki nie wyrabiały z wyrabianiem. :)

Temperatury - męczące

Zasada numer jeden zawsze i wszędzie - pokój z klima! Bez tego ani rusz. Ja to nigdy nie lubiłam upałów i utwierdzam się w tym przekonaniu.

Azja cywilizowana - tutaj

Jadąc tutaj, po wizycie w Indiach jakiś czas temu tutaj , zaskoczona jestem po pierwsze cenami, bo nie są jak tam:/ (zresztą dolar był mocny i przed wylotem) , a po drugie to Azja zupełnie inna od tej jaka zastałam w Indiach i jakiej się spodziewałam tutaj. Zaskoczonko. Jest czysto, nie śmierdzi... Natomiast nie mogę doczekać się Malezji..brakuje mi chyba bardziej ekstremalnych warunków! Szok!

Statystyki

Najczęstsze wyrażenie używane przez Tomka: ,,We go".
Najczęściej spotykana budowla: WAT!
Najczęściej pite napoje: kawa z 7 eleven - mocca frappe:)
Najczęściej jedzony owoc: ananas!